Praca
Instytut Pokolenia poszukuje Kandydata/Kandydatki na stanowisko:
Specjalista ds. Upowszechniania Projektów
ZADANIA:
- Odpowiedzialność za przypisany region (3-4 województwa)
- Budowa sieci kontaktów z przedstawicielami jednostek samorządowych i wojewódzkich
- Przygotowywanie i organizacja spotkań z lokalnymi liderami opinii
- Analiza potencjału i projektowanie kierunków rozwoju lokalnych społeczności, tak aby podnosiły dobrostan mieszkańców
- Planowanie i realizacja projektów edukacyjnych i szkoleniowych
- Opracowanie materiałów merytorycznych: prezentacji, manuali, artykułów edukacyjnych
- Współpraca z innymi członkami zespołu projektów społecznych Instytutu, tworzenie programów i narzędzi do realizacji projektów społecznych Instytutu
- Tworzenie dokumentacji merytorycznej i technicznej dla wykorzystywanych narzędzi
OCZEKIWANIA:
- Wykształcenie: wyższe (preferowane kierunki: socjologia, nauki społeczne, nauki o rodzinie)
- Doświadczenie zawodowe – powyżej 5 lat doświadczeń w pracy warsztatowej (trenerskiej, edukacyjnej)
- Dobra znajomość narzędzi do prezentacji i prowadzenia spotkań (w tym Power Point, prezentacja danych)
- Umiejętność analizy i wykorzystania danych statystycznych, socjometrycznych, demograficznych
- Gotowość do podróżowania (ok. 50% czasu pracy to podróże)
- Mile widziane osoby z dobrą znajomością jednego z obszarów: tożsamość lokalna, budowanie więzi, infrastruktura, przedsiębiorczość lokalna, kultura, edukacja i wychowanie, profilaktyka zdrowia/sport/rekreacja
- Kreatywność, dobra organizacja pracy własnej, komunikatywność
- Kandydatów prosimy o złożenie oświadczenia potwierdzającego: Posiadanie obywatelstwa polskiego; Korzystanie z pełni praw publicznych; Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV na adres: kadry@instytutpokolenia.pl
Analityk / Ekspert ds. analiz nr 009_IP.AZP.2023
ZADANIA:
- Wsparcie analityczne ścisłego kierownictwa Instytutu w diagnozie sytuacji demograficznej, społecznej i ekonomicznej w Polsce i wybranych krajach świata, w szczególności dotyczącej rodzin i warunków do posiadania dzieci
- Analiza publicznie dostępnych baz danych (np. GUS, Eurostat, ONZ, OECD) oraz danych dostępnych w administracji publicznej
- Tworzenie modeli, analiz, zestawień, studiów prognostycznych oraz raportów ilościowych dotyczących sytuacji demograficznej, społecznej i ekonomicznej w Polsce i w wybranych krajach świata
- Tworzenie modeli finansowych i szacunków kosztów realizacji projektów, w szczególności kosztów i korzyści dla systemu finansów publicznych (tzw. OSR: Ocena Skutków Regulacji) proponowanych instrumentów polityki publicznej
- Tworzenie we współpracy z kierownictwem Instytutu mierników oceny efektywności realizacji poszczególnych projektów, w szczególności instrumentów polityk publicznych, zarządzanie aktualizacją mierników, raportowanie i wsparcie w interpretacji
OCZEKIWANIA:
- Minimum 3 lata doświadczenia jako analityk ilościowy
- Swoboda poruszania się po publicznie dostępnych bazach danych
- Biegła znajomość MS Excel
- Znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej roboczym
- Umiejętność pogłębionej analizy, syntezy i interpretacji danych
- Umiejętność argumentacji w oparciu o dane
- Kreatywność w tworzeniu podejścia do kalkulacji i niestandardowych rozwiązań
- Poczucie realizmu przy tworzeniu szacunków w przypadku braku jednoznacznych danych
- Samodzielność i inicjatywa
- Umiejętność pracy w zespole
- Chęć szybkiego uczenia się
- Wykształcenie: matematyka, metody ilościowe, statystyka będzie dodatkowym atutem
- Doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub firmach konsultingowych będzie dodatkowym atutem
- Znajomość metod statystycznych będzie dodatkowym atutem
- Znajomość programów analizy statystycznej (np. SPSS) będzie dodatkowym atutem
- Zainteresowanie problematyką społeczną i problematyką rodzin będzie dodatkowym atutem
- Doświadczenie w kierowaniu zespołem analityków będzie dodatkowym atutem
OFERUJEMY:
- Pracę w profesjonalnym zespole
- Możliwość rozwoju zawodowego, zróżnicowanie zadań i brak rutyny
- Dostęp do wiedzy naukowej, raportów, badań z zakresu rozwoju rodzin, demografii i problematyki społecznej z zakresu działania Instytutu
- Dostęp do danych administracji publicznej
- Możliwość współpracy z resortami administracji publicznej i jednostkami centralnymi
- Możliwość łączenia pracy w Instytucie z równoległą pracą naukową
- Możliwość pracy zdalnej i elastycznych godzin pracy
- Wymiar czasu pracy do negocjacji
Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV na adres: kadry@instytutpokolenia.pl
(w temacie maila proszę wpisać nr ogłoszenia: 009_IP.AZP.2023)
Archiwista Zakładowy
ZADANIA:
- Gromadzenie, zabezpieczanie, ewidencjonowanie, brakowanie i udostępnianie dokumentacji.
- Czuwanie nad poprawnością doboru klas z JRWA przez pracowników merytorycznych komórek organizacyjnych, poprawnością rejestrowania i prowadzenia spraw.
- Zarządzanie obiegiem materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej od poszczególnych komórek organizacyjnych Instytutu.
- Koordynacja czynności kancelaryjnych oraz przygotowywanie dokumentacji przekazywanej do archiwum zakładowego.
- Przyjmowanie oraz weryfikacja dokumentacji dostarczonej i usystematyzowanej przez komórki organizacyjne Instytutu zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także prowadzenie jej ewidencji.
- Rozmieszczanie materiałów archiwalnych w pomieszczeniach magazynowych i odpowiedzialność za zapewnienie właściwych warunków przechowywania.
- Udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji osobom upoważnionym.
- Przeprowadzanie kwerend archiwalnych.
- Przeprowadzanie skontrum dokumentacji zgromadzonej w Archiwum Zakładowym.
- Współpraca z Archiwum Akt Nowych i innymi organami państwowymi w zakresie archiwizacji dokumentów.
OCZEKIWANIA:
- Wykształcenie: minimum średnie (technik archiwista) lub wyższe (preferowane kierunki: archiwistyka, administracja publiczna lub pokrewne).
- Doświadczenie zawodowe – min. 1 rok, mile widziane doświadczenie w podobnym zakresie w administracji publicznej.
- Znajomość: ustawy o ochronie danych osobowych, rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawy o narodowym zasobie archiwalnym oraz aktów wykonawczych do wskazanych przepisów.
- Przeszkolenie archiwalne i w zakresie ochrony informacji niejawnych – będą dodatkowym atutem.
- Umiejętności: stosowania prawa w praktyce, dobra organizacja pracy własnej, współpracy z innymi, komunikatywność.
WARUNKI:
- Wymiar czasu pracy do negocjacji: etat/ niepełny etat
Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV na adres: kadry@instytutpokolenia.pl